Business Superbrands díjat nyert a Spark Promotions
Business Superbrands díjat nyert a Spark Promotions immár negyedszerre
21 tagú független szakemberekből álló bizottság döntése alapján, a Spark Promotions márka Business Superbrands díjjat nyert.
Igen megtisztelő ennek a kiválasztott klubbnak a tagja lenni, a döntés kizárólag szakmai szempontok alapján születik, a programra sem jelentkezni, sem pályázni nem lehet.
A díj egy kiemelt pozitív visszajelzés és megerősítés számunkra, melyet köszönünk üzleti partnereinknek valamint kollégáinknak, akik nélkül ezt nem érhettük volna el.
SUPERBRANDS
Márkát építeni, márkastratégiát kialakítani – iparágtól is függően – sokféleképpen lehet, de még a legfelkészültebb piaci szereplők is szívesen keresnek valamilyen fogódzót maguknak. Ilyen igazodási pont a világ több mint 80 országában sikeres Superbrands program – mind a marketing- és kommunikációs szakma, mind pedig a széles nagyközönség számára.
A Superbrands programot a Brand Council független szervezet hozta létre 1995-ben Nagy-Britanniában, egy sikeres BBC-rádióműsor nyomán. A műsorban a fogyasztók betekintést kaptak a legkiválóbb márkák világába. Feltárták az adott márka eredetét, piaci helyzetét és jövőbeli kilátásait. A rádióműsor sikerének köszönhetően a Superbrands könyv formájában is feldolgozta a piacon megtalálható vezető márkák történetét. 2000-ben az alapítók elindították a B2B márkákra összpontosító Business Superbrands programot. Magyarországon 2004 óta van jelen a nemzetközi program, melynek vitathatatlan sikerét jelzi, hogy 2019-ben tizenötödik alkalommal a legkiválóbb fogyasztói márkák, tizenkettedik alkalommal a legkiválóbb üzleti márkák részesülnek díjazásban.
A KIVÁLASZTÁS
A Superbrands és Business Superbrands programban – az üzleti és a fogyasztói márkák esetében is – évről évre bővül a márkák adatbázisa, és bővül a róluk gyűjtött információk köre is. A márkák gyűjtésénél fontos kiindulópont az országos védjegyadatbázis, az üzleti márkák esetén a Bisnode-adatbázis, de emellett online kutatás és egyéb adatgyűjtés is segíti a jól teljesítő márkák megtalálását.
A kiválasztási rendszerben először szakmai és pénzügyi előszűrésen esnek át a márkák, majd a végső értékelést a független szakértőkből álló bizottság hozza meg. Az előszűrés során a kutatók figyelembe veszi az adott márka magyarországi kommunikációs és márkaépítési gyakorlatát, aktivitását, megjelenését, megítélésével kapcsolatos híreket, ezenkívül fogyasztói márkák esetén a GFK ismertség-kedveltség mérését, üzleti márkák esetén pedig a vállalat pénzügyi eredményeit.
Ezt követően a kategóriákba sorolt márkákról a zsűri szavaz. A független és önkéntes szakértőkből álló bizottság a világ közel kilencven országában azonos elveket követ a díj odaítélésénél. A döntéshozók figyelembe veszik az adott brand tradícióját, történelmét, piaci szereplését, a márka reputációját, a vállalat goodwilljét, etikai megítélését, közismertségét, tudatos innovációját, márkastratégiáját, márkaépítési gyakorlatát.
